نایقلعه زادگاه زیبای من

نایقلعه زادگاه زیبای من

نایقلعه منطقه است زیبا و باستانی واقع در قره باغ غزنی افغانستان
نایقلعه زادگاه زیبای من

نایقلعه زادگاه زیبای من

نایقلعه منطقه است زیبا و باستانی واقع در قره باغ غزنی افغانستان

زادگاه زیبایی من


ای زادگاه زیبایی من                        ای گنج پر افتخار میهن

تو خوب و عزیز و مهربانی               تو نی قلعه باستانی

تویی مربوط به قرباغ  غزنی             داری دهکدهَ رویایی چو ملخی

ای بلبل مستمند میسکین                    دادی تو به ما شوق تسکین

تو بستر چند شهید پاکی                    همچون گوهری اگر چه خاکی

در فصل بهار پر از صفایی               داری زصفا و عشق جایی

کوهی چون اوچک و قرخی داری       چشمه هایی پر ز آب جاری داری

سرکلو نوختیله ارزو سعاده               سیدخان اوته پور چمبر بلاقعلی داری

در هر طرفت فزون نشسته               گل هایی قشنک دسته دسته

آواز پرندگان زیبا                         پر کرده تمام کوه و صحرا

آب تو چنان لطیف و آرام                     کز آرامشش شدم دل آرام

 ما مفتخریم کزین سراییم                 ازین که همه پر از وفاییم

یارب زتو بس سپاس دارم                بر درگهت التماس دارم

نی قلعه و مردمان پرکار                 در پناه خود نگهدار